Saç Uzmanı Saç Uzmanı

Saç Sağlığını Korumak ve Saç Dökülmesini Önlemek için Nasıl Beslenmek Gerekir?

20.08.21
Uzm. Dyt. Nilay Keçeci Arpacı’ya göre “saç sağlığını korumak için özellikle biotinden, pridoksinden, tiaminden zengin ve aynı zamanda çinkonun, selenyumun, keratinin içinde bulunduğu besinlerle beslenmek gerekir. Burada en önemli nokta bunların tamamının aslında yeterli ve dengeli oranda alınmasıdır. Bazı besinlerden bunları çok rahat sağlayabiliyoruz ama yeterli ve dengeli olarak vücutta depolanamayabiliyorlar. Bu nedenle de bazı takviyelerde selenyumu, çinkoyu, kalsiyumu, biotini, pridoksini, tiamini alacağımız a, e, c, d vitaminleri gibi cilde, saça, kaşa ve tırnaklara iyi gelen vitaminleri alacağımız hem besinler hem de takviyelere ihtiyaç duyarız. Özellikle saç döküntüsü için beslenirken mutlaka besin çizgimizde ara öğünlerimize badem koymalıyız. Soğan, sarımsak, pırasa gibi keratinden zengin yiyecekler, süt grubu, selenyum ve e vitamininden zengin bazı sebze ve meyveler, hayvansal kaynaklı proteinlerin içerisinde karaciğer ve hatta eğer düzgün beslenme tempomuzun içerisinde zaten haftada iki ya da üç kez bulunması gereken balıkları beslenme öğünümüzün içerisine serpiştirdiğimizde saç dökülmesine bunlar iyi gelecektir. Ama eğer kilo kaybettiysek ve kaybettiğimiz kilo da kendi vücut kütlemizin %10’undan fazlaysa mutlaka vitamin desteğine ihtiyaç duyarız. Bazı danışanlarım diyor ki ben vitamin desteği almadığım için saçlarımın daha fazla döküldüğünü hissediyorum. Aslında bu noktada çok haklılar. Bazen ne kadar balık, somon, ananas, badem, soğan, sarımsak, pırasa gibi keratin, selenyum, çinko içeren şeyleri yedirsek de yeterli olmayabiliyor, bu durumda biz takviye öneriyoruz.”